Please download the PDF below
Ciri-Ciri Geran
- Amaun Geran sebanyak 50% atau maksimum RM 5,000 dari jumlah invois.
- Invois minimum dari perjanjian perkhidmatan (Service Provider) mestilah melebihi
RM 6,000.
- Tawaran menarik untuk produk operasi digital dari senarai panel yang disenaraikan oleh MDEC.
- Skop pendigitalan yang luas:-
I) Sistem Electronic Point of Sale (e-POS)
II) Sistem Penggajian Sumber Manusia (HR) / Customer Relationship Management (CRM)
III) Pemasaran Digital / Jualan
IV) Enterprise Resource Planning (ERP) / Perakaunan & Cukai
Kelayakan PKS
- PKS dimiliki oleh sekurang-kurangnya 60% warganegara Malaysia;
- PKS adalah berdaftar di bawah Akta yang relevan di Malaysia;
- PKS telah beroperasi sekurang-kurangnya satu (1) tahun;
- Bagi PKS yang baru beroperasi selama satu (1) tahun, PKS perlu mempunyai jumlah jualan tahunan minima sebanyak RM100,000.00 untuk tahun tersebut;
- Bagi PKS yang telah beroperasi melebihi dua (2) tahun, PKS perlu mempunyai jumlah jualan tahunan minima sebanyak RM50,000.00 untuk dua (2) tahun terkini secara berturut-turut.
Dokumen Yang Diperlukan
- Borang aplikasi Insiatif Pendigitalan PKS yang lengkap
- Salinan kad pengenalan atau pasport Pemilik Tunggal / Pengarah / Rakan Kongsi, yang mana berkenaan.
- Salinan lesen pendaftaran syarikat (SSM/Borang A/B, Borang 24 & 49 dan M&A atau lain-lain borang seumpamanya di bawah Akta Syarikat 2016).
- Penyata kewangan beraudit untuk tahun terkini dan akaun pengurusan kewangan terkini (jika diperlukan) atau sebarang bukti perolehan jualan (jika diperlukan).
- Penyata bank syarikat untuk dua (2) bulan terkini.
- Profil PKS (jika ada).
- Invois/resit Pembayaran dan perjanjian perkhidmatan (Service Provider) daripada pembekal perkhidmatan pendigitalan yang disenaraikan oleh MDEC.
- Dokumen dan maklumat lain yang diperlukan oleh pihak Bank dari semasa ke semasa.
Langkah Permohonan
- PKS hendaklah berhubung dan melantik salah satu atau lebih panel Pembekal Perkhidmatan untuk melaksanakan mana – mana Perkhidmatan Pendigitalan (maksimum 3 panel).
- PKS hendaklah melengkapkan dan mengemukakan borang permohonan berserta dengan dokumen sokongan yang diperlukan kepada mana – mana cawangan Bank.
- Setelah permohonan PKS diluluskan, PKS perlu membayar jumlah perbezaan bagi keseluruhan invois selepas ditolak amaun subsidi yang diberikan di bawah Inisiatif dan mengemukakan bukti pembayaran kepada mana-mana cawangan Bank.
Setelah bukti pembayaran dikemukakan, bergantung kepada keseluruhan jumlah invois, pihak Bank akan membuat pembayaran terus sebanyak 50% daripada keseluruhan jumlah invois atau sehingga RM5,000.00 kepada Pembekal Perkhidmatan secara penuh atau secara berperingkat mengikut budi bicara Bank.
Berminat untuk menjadi salah satu pembekal perkhidmatan kami? Mohon di:
https://mdec.my/news/businessdigitalisationgrant/
Copyright © 2022, T Tech Solution Borneo Sdn Bhd (1438354-X) – All rights reserved
Authorized Dealer of FoodZaps Smart F&B System, Genius Point of Sale System, AutoCount Accounting Software,
FeedMe Smart POS, and Zildia Cloud Accounting Software in Sabah, Malaysia.
